Cechy wykonania 8: | Ze zintegrowanym pierścieniem czujnika |
Moment dokręcenia [Nm]: | 280 |
Strona zabudowy: | Przód |
Waga [g]: | 1150 |
Konstrukcja łożyska: | Łożysko kulkowe skośne |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Niezbędna ilość: | 2 |
Strona zabudowy: | Przód |
Szerokość [mm]: | 37 |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Waga [kg]: | 0.555 |
Średnica wewnętrzna [mm]: | 39 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 72 |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Konstrukcja łożyska: | Łożysko stożkowe |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Niezbędna ilość: | 2 |
Strona zabudowy: | Tył |
Szerokość 1 [mm]: | 14 |
Szerokość 2 [mm]: | 14 |
Szerokość [mm]: | 15 |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Waga [kg]: | 0.254 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: | 17.5 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm]: | 29 |
Średnica wewnętrzna [mm]: | 19, 29 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: | 40 |
Średnica zewnętrzna 2 [mm]: | 50 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 40, 50 |
Cechy wykonania 8: | O-ring |
Konstrukcja łożyska: | Łożysko stożkowe |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Materiał: | Nbr (kauczuk butadienowo-nitrylowy) |
Niezbędna ilość: | 2 |
Strona zabudowy: | Przód |
Szerokość 1 [mm]: | 16 |
Szerokość 2 [mm]: | 15,5 |
Szerokość [mm]: | 16.6 |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Waga [kg]: | 0.36 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: | 32 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm]: | 19 |
Średnica wewnętrzna [mm]: | 19, 31.6 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: | 59 |
Średnica zewnętrzna 2 [mm]: | 45 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 45, 59 |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Strona zabudowy: | Tył |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Dynamika hamowania / dynamika jazdy: | Dla pojazdów z ABS |
Liczba otworów w tarczy koła: | 5, 5 otworów |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Odległość między otworami mocowania [mm]: | 100, 60 |
Strona zabudowy: | Tył |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 135 |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Strona zabudowy: | Przód, Tył |
Typ skrzyni biegów: | Automatyczna skrzynia, Ręczna transmisja |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Strona zabudowy: | Przód |
Szerokość [mm]: | 37 |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Średnica wewnętrzna [mm]: | 37 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 72 |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Strona zabudowy: | Przód |
Szerokość [mm]: | 37, 37,00 |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Średnica wewnętrzna [mm]: | 44 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 82.5 |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Moment dokręcenia [Nm]: | 280 |
Strona zabudowy: | Tył |
Szerokość 1 [mm]: | 48 |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Waga [g]: | 994 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: | 35 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: | 68 |
Informacje dodatkowe: | Ze zintegrowanym czujnikiem ABS |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Strona zabudowy: | Tył |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Strona zabudowy: | Przód |
Szerokość [mm]: | 37 |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Średnica wewnętrzna [mm]: | 34 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 64 |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Strona zabudowy: | Tył |
Szerokość [mm]: | 37, 37,00 |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Średnica wewnętrzna [mm]: | 30 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 60 |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Strona zabudowy: | Przód |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Cechy wykonania 8: | Ze zintegrowanym czujnikiem abs |
Ilość otworów: | 5 |
Informacje dodatkowe: | Ze zintegrowanym czujnikiem ABS |
Liczba otworów w tarczy koła: | 5, 5 otworów |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Strona zabudowy: | Przód |
Typ wyrobu: | Piasta koła, Łożysko koła |
Średnica kołnierza [mm]: | 136 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: | 80 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 80 |
Niezbędna ilość: | 2 |
Szerokość 1 [mm]: | 14.6 |
Szerokość 2 [mm]: | 15 |
Szerokość [mm]: | 15 |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Waga [kg]: | 0.2 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: | 17.5 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm]: | 29 |
Średnica wewnętrzna [mm]: | 17, 29 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: | 40 |
Średnica zewnętrzna 2 [mm]: | 50 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 40, 50 |
Cechy wykonania 8: | O-ring |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Niezbędna ilość: | 2 |
Strona zabudowy: | Przód |
Szerokość 1 [mm]: | 17 |
Szerokość 2 [mm]: | 17 |
Szerokość [mm]: | 17 |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Waga [kg]: | 0.25 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: | 22 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm]: | 35 |
Średnica wewnętrzna [mm]: | 22, 35 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: | 45 |
Średnica zewnętrzna 2 [mm]: | 60 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 45, 60 |
Cechy wykonania 8: | Ze zintegrowanym czujnikiem abs |
Informacje dodatkowe: | Ze zintegrowanym czujnikiem ABS |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Strona zabudowy: | Przód |
Szerokość [mm]: | 39 |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Średnica wewnętrzna [mm]: | 42 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 80 |
Lokalizacja w aucie: | Lewa, Prawa |
Strona zabudowy: | Przód |
Szerokość [mm]: | 40,5, 40,50 |
Typ wyrobu: | Łożysko koła |
Średnica wewnętrzna 2 [mm]: | 62 |
Średnica wewnętrzna [mm]: | 61 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: | 102, 102,00 |
Łożysko koła w konstrukcji samochodu jest reprezentowane przez dwa rodzaje części - łożyska tylnego i przedniego koła.
DO CZEGO SŁUŻY TA CZĘŚĆ?
Spójrzmy, czym jest ta część, jakie są cechy jej konstrukcji, jak można zdiagnozować jej usterki i jak należy wykonać prace naprawcze. Ta część mocuje koło pojazdu do następujących elementów:
Ponieważ piasta jest ważnym elementem podwozia każdego pojazdu, zapewniając połączenie między osią a kołami samochodu, a łożyska piasty działają jako element łączący między piastą a osią, opór obrotu kół maszyny podczas ich użytkowania staje się minimalny.
CECHY KONSTRUKCYJNE I ZASADA DZIAŁANIA
Łożysko koła jest najbardziej obciążoną częścią mechanizmu samochodowego, która musi wytrzymać nacisk całej swojej masy. Ponadto ta część przenosi również dodatkowe obciążenia o różnych kierunkach, które powstają w wyniku ruchu pojazdu po nierównej drodze, ostrego hamowania itp. Jakość i niezawodność tej części decyduje o bezpieczeństwie poruszania się samochodu po drogach. Dlatego niezwykle ważne jest, aby element ten był wysokiej jakości, pozwalając na zachowanie go przez cały czas w dobrym stanie.
Piasty mechanizmu samochodowego są wyposażone w łożyska toczne. Wszystkie ich modyfikacje mają podobne urządzenie, przewidujące następujące elementy:
Pierścienie zewnętrzne i wewnętrzne to rodzaj powierzchni nośnych, które mocują łożysko w okolicy osi oraz w otworze piasty.
Aby elementy toczne były równomiernie rozmieszczone na obwodzie klatki w konstrukcji, zastosowano klatkę. Kolejną ważną funkcją jest zapobieganie stykaniu się znajdujących się obok siebie elementów tocznych. Węzły tego typu nazywane są zamkniętymi.
Korpusy toczne w łożyskach kół to cylindryczne lub stożkowe wałeczki i kulki. Mogą być ułożone w 1 lub 2 rzędach. Obecnie najczęściej używane są następujące typy:
Nowoczesne modele piast produkowane do pojazdów z układami przeciwblokującymi są integralną częścią piasty. Posiadają konstrukcje typu zamkniętego, nie są serwisowane ani naprawiane. Jeśli jednostka się zepsuje, całą piastę należy wymienić.
Każdy model promieniowy jest mocowany oddzielnie w piaście. Wszystkie łożyska, jak wspomniano powyżej, są uszczelnione i bezobsługowe. Nie można ich również regulować. Luz powstający podczas eksploatacji pojazdu jest eliminowany poprzez umieszczenie łożyska na osi przy użyciu dużego napięcia wstępnego.
Niektóre łożyska (styk kątowy) są montowane na piaście od razu na dwie części. Są to modele otwarte o niskim napięciu. Po utworzeniu luzów można je regulować.
Oś napędowa jest zwykle wyposażona w promieniowe części piasty, podczas gdy oś napędzana jest wyposażona w promieniowe części oporowe.
Popularne producenci łożysk piasty koła : SKF, SNR, FAG, BTA, Febi, GSP, Delphi, Esen skv, GKN-Spidan, Japan cars, Magneti Marelli, Moog, Koyo, NTN, NTY, Optimal, Ruville, Triscan.
Te łożyska są stosowane jako na pierwszy montaż w takich autach jak: Audi, Volkswagen, Seat, Toyota, Nissan, Hyundai/Kia, Honda, Ford, Volvo, Opel, Renault, Peugeot, Suzuki, Mazda, Mercedes-Benz, BMW i td.
*Ceny Łożysko piasty w tabeli są aktualne na 17.03.2024.
Nazwa produktu
Cena
Łożysko przedniej piasty koła, komplet febi 03271 53 PLN Łożysko piasty koła SNR R15574 190 PLN Łożysko piasty koła Renault 40 21 029 77R 147 PLN Łożysko piasty koła, komplet febi 05581 40 PLN Łożysko piasty koła tylnego SNR FC 40570 S06 69 PLN
Jakie produkty w kategorii Łożysko piasty koła są najtańsze?
Ceny Łożysko koła wahają się od 5 PLN do 8501 PLN. W naszej kategorii Łożysko koła możesz wybierać spośród 115421 produktów.
Białystok • Bielsko-Biała • Bydgoszcz • Bytom • Chorzów • Częstochowa • Dąbrowa Górnicza • Elbląg • Gdańsk • Gdynia • Gliwice • Gorzów Wielkopolski • Grudziądz • Inowrocław • Jastrzębie-Zdrój • Jaworzno • Jelenia Góra • Kalisz • Katowice • Kielce • Konin • Koszalin • Kraków • Legnica • Łódź • Lublin • Nowy Sącz • Olsztyn • Opole • Piotrków Trybunalski • Płock • Poznań • Radom • Radomsko • Ruda Śląska • Rybnik • Rzeszów • Siedlce • Słupsk • Sosnowiec • Szczecin • Tarnów • Toruń • Tychy • Wałbrzych • Warszawa • Włocławek • Wrocław • Zabrze • Zielona Góra i inne.