Ocena dostawy
Ocena dostawy
Ocena dostawy
Ocena dostawy
Liczba biegów: | Dla pierwszego stopnia przekładni |
Ocena dostawy
Ocena dostawy
Ocena dostawy
Ocena dostawy
Ocena dostawy
Ocena dostawy
Ocena dostawy
Ocena dostawy
Ocena dostawy
Ocena dostawy
Waga [kg]: | 0,005 |
Ocena dostawy
Ocena dostawy
Waga [kg]: | 0,003 |
Ocena dostawy
Waga [kg]: | 0,001 |
Ocena dostawy
Waga [kg]: | 0,001 |
Ocena dostawy
Waga [kg]: | 0,001 |
Ocena dostawy
Waga [kg]: | 0,001 |
We współczesnych samochodach sercem pojazdu jest niewątpliwie silnik. A jaką rolę w takim razie odgrywa skrzynia biegów? Można powiedzieć, że jest ona mózgiem samochodu. Zadaniem skrzyni biegów jest wprawienie pojazdu w ruch poprzez przekazywanie mocy wytworzonej przez silnik, aż do mechanizmu napędowego, jakim są koła. Niewątpliwie jedną z droższych napraw, z jakimi może spotkać się właściciel samochodu, jest naprawa skrzyni biegów. Jest to skomplikowany mechanizm, którego naprawa wymaga od mechanika wiedzy i doświadczenia. Najczęściej, aby sprawdzić, co jest przyczyną awarii, specjalista musi wymontować całą skrzynię biegów, a następnie ją rozmontować. Generuje to stosunkowo wysokie koszty. Dużym usprawnieniem dla użytkowników manualnych skrzyń biegów był niewątpliwie synchronizator. Jest to mechanizm odpowiadający za wyrównanie prędkości obrotowych wałka pośredniego z wałkiem głównym. Dzięki niemu dwa tryby, które poruszają się z różną prędkością, mają możliwość dopasowania do siebie prędkości obrotowej. Jest to usprawnienie dla użytkowników samochodów stosowanych już od wielu lat. Pierwszy synchronizator był użyty w 1919 roku, a do powszechnego użytku wszedł w latach 50 XX w. Wcześniej proces zmiany biegów wymagał od kierowcy dużego doświadczenia i zręczności w zmianie biegów. W innym przypadku można było doprowadzić do urwania zębów kół zębatych. Aby prawidłowo zmienić bieg, kierowca musiał umieć odpowiednio wysprzęglić i wykorzystać międzygaz, aby koła odpowiednio się zazębiły. Synchronizator niewątpliwie wpłynął również na komfort jazdy, zmniejszając wszelkie zgrzyty i hałasy.
Oczywiście synchronizatory jak każdy element skrzyni biegów może ulec niechcianej awarii. Zazwyczaj przyczyną może być zbyt szybka zmiana biegów. A także z pozoru nieszkodliwe trzymanie ręki na dźwigni do zmiany biegów. Często obciążanie przekładni na niskich obrotach oraz zbyt niski poziom oleju przyczyniają się do uszkodzenia synchronizatora. Warto zadbać o odpowiednią ilość oleju, a także dobrą jego jakość. Wbrew pozorom synchronizatory są elementem naprawdę często wymienianym ze względu na zniszczenia i zużycie. Nie zawsze wymagana jest wymiana całego mechanizmu. Czasami może okazać się wystarczająca regeneracja skrzyni biegów. Jeżeli w czasie zmiany biegów słychać zgrzytanie, a czasami pojawia się wypadanie biegu, jest to sygnał alarmowy, że coś złego dzieje się z synchronizatorem i należy niezwłocznie udać się do warsztatu samochodowego. Najczęściej problemy pojawiają się po przejechaniu 100-150 tys. km. W naszym sklepie znajdziesz szeroki wybór synchronizatorów pasujących do wielu marek pojazdów takich jak: Audi, Volvo, Mercedes, Fiat, Hyundai, Kia, Renault, MAN. Dbamy, aby nasz asortyment był najwyższej jakości w korzystnej cenie. Nasi renomowani dostawcy synchronizatorów troszczą się o najwyższą ich jakość. Dlatego wśród dostępnych części samochodowych znajdziesz takie marki jak np. Auger, BMW, C.e.i., DT Spare Parts, Daf, Dongfeng, Eaton, Eccb, Euroricambi, General Motors oraz Iveco.
Zamówienia wysyłamy kurierem oraz do paczkomatów, jednak istnieje możliwość zakupów z odbiorem osobistym (zobacz adres sklepu). Za swoje zamówienie możesz zapłacić kartą, przelewem, szybkimi płatnościami, BLIK, za pomocą Przelewy24 lub gotówką przy odbiorze.