Długość [mm]: | 164 |
Położenie na osi: | Wewnętrzny, Zewnętrzny |
Połączenie ząbkowane po stronie koła: | 31 |
Specyfikacja: | Inner groove |
Strona zabudowy: | Przód |
Wewnętrzne połączenie ząbkowane po stronie koła: | 27 |
Zewnętrzne zazębienie po stronie koła: | 31 |
Średnica uszczelki [mm]: | 70 |
Ilość zębów 1: | 24 |
Waga [kg]: | 1.48 |
Wysokość [mm]: | 32,2 |
Średnica [mm]: | 94 |
Całkowita długość [mm]: | 179 |
Długość 1 [mm]: | 103 |
Gwint zewnętrzny [mm]: | M24x1,5 |
Lokalizacja w aucie: | Koło side |
Położenie na osi: | Zewnętrzny |
Połączenie ząbkowane po stronie koła: | 26 |
Specyfikacja: | Groove type: middle |
Wewnętrzne połączenie ząbkowane po stronie koła: | 25 |
Zewnętrzne zazębienie po stronie koła: | 26 |
Średnica uszczelki [mm]: | 65 |
Ilość zębów 1: | 27 |
Ilość zębów 2: | 32 |
Lokalizacja w aucie: | Oś przednia, z lewej, Oś przednia, z prawej |
Położenie na osi: | Zewnętrzny |
Rodzaj złączy/przegubów: | Przegub homokinetyczny |
Typ skrzyni biegów: | Automatyczna skrzynia, CVT-Automatyczna skrzynia biegów (bez kroków), Ręczna transmisja |
Waga [kg]: | 2.01 |
Wymiary gwintu: | M22x1,5 |
Długość [mm]: | 189 |
Specyfikacja: | Inner groove |
Wewnętrzne połączenie ząbkowane po stronie koła: | 28 |
Zewnętrzne zazębienie po stronie koła: | 31 |
Średnica uszczelki [mm]: | 57.7 |
Długość [mm]: | 139 |
Połączenie ząbkowane po stronie koła: | 27 |
Specyfikacja: | Groovetype:inner, Inner groove |
Strona zabudowy: | Przód, Tył |
Wewnętrzne połączenie ząbkowane po stronie koła: | 32 |
Zewnętrzne zazębienie po stronie koła: | 27 |
Średnica uszczelki [mm]: | 52 |
Ilość otworów: | 6 |
Rodzaj złączy/przegubów: | Zawias |
Wewnętrzne połączenie ząbkowane po stronie mechanizmu różnicowego: | 34 |
obrabiany mechanicznie: | Rowek w wewnętrznej części (wewnątrz) |
Średnica otworu [mm]: | 10.5 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 84 |
Długość [mm]: | 159.5 |
Położenie na osi: | Zewnętrzny |
Połączenie ząbkowane po stronie koła: | 25 |
Specyfikacja: | Groovetype:middle, Middle groove |
Wewnętrzne połączenie ząbkowane po stronie koła: | 25 |
Zewnętrzne zazębienie po stronie koła: | 25 |
Średnica uszczelki [mm]: | 50 |
Długość [mm]: | 126 |
Połączenie ząbkowane po stronie mechanizmu różnicowego: | 31 |
Wewnętrzne połączenie ząbkowane po stronie mechanizmu różnicowego: | 36 |
Zewnętrzne zazębienie po stronie mechanizmu różnicowego: | 31 |
Średnica uszczelki [mm]: | 48 |
Wewnętrzne połączenie ząbkowane po stronie koła: | 22 |
Zewnętrzne zazębienie po stronie koła: | 26 |
Średnica uszczelki [mm]: | 47 |
Rodzaj złączy/przegubów: | Przegub homokinetyczny |
Wewnętrzne połączenie ząbkowane po stronie koła: | 30 |
Zewnętrzne zazębienie po stronie koła: | 36 |
Średnica uszczelki [mm]: | 52 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 85 |
Długość [mm]: | 108 |
Położenie na osi: | Wewnętrzny |
Połączenie ząbkowane po stronie mechanizmu różnicowego: | 26 |
Strona zabudowy: | Przód |
Wewnętrzne połączenie ząbkowane po stronie mechanizmu różnicowego: | 25 |
Zewnętrzne zazębienie po stronie mechanizmu różnicowego: | 26 |
Średnica uszczelki [mm]: | 42 |
Długość [mm]: | 170.5 |
Połączenie ząbkowane po stronie mechanizmu różnicowego: | 25 |
Wewnętrzne połączenie ząbkowane po stronie mechanizmu różnicowego: | 25 |
Zewnętrzne zazębienie po stronie mechanizmu różnicowego: | 25 |
Średnica uszczelki [mm]: | 32 |
Długość [mm]: | 178 |
Długość opakowania [cm]: | 18 |
Ilość zębów 1: | 25 |
Ilość zębów 2: | 26 |
Lokalizacja w aucie: | Od strony skrzyni biegów, Oś przednia, z prawej, Prawa |
Położenie na osi: | Wewnętrzny |
Rodzaj złączy/przegubów: | Zawias |
Strona zabudowy: | Przód |
Szerokość opakowania [cm]: | 11 |
Waga [kg]: | 2.99 |
Wysokość opakowania [cm]: | 11 |
Zewnętrzne zazębienie po stronie mechanizmu różnicowego: | 26 |
Średnica uszczelki [mm]: | 35 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 87 |
Rodzaj złączy/przegubów: | Przegub homokinetyczny |
Wewnętrzne połączenie ząbkowane po stronie koła: | 28 |
Wymiary gwintu: | M16x1,5 |
Zewnętrzne zazębienie po stronie koła: | 42 |
obrabiany mechanicznie: | Rowek w wewnętrznej części (wewnątrz) |
Średnica uszczelki [mm]: | 76.5 |
Średnica zewnętrzna[mm]: | 93 |
Wał napędowy jest stosunkowo prostym mechanizmem, a odpowiednie przeguby zapobiegają jego wygięciu, a nawet pęknięciu. Dobry pojazd powinien być zarówno bezpieczny, jak i komfortowy. Niezwykle istotny jest już etap projektowania samochodów i wyposażania ich w układ napędowy, co wymaga od jego twórców dużej wiedzy i umiejętności. W celu podniesienia komfortu jazdy projektanci starają się jak najbardziej zminimalizować hałasy, a także wszelkie drgania, stukania czy skrzypienie w czasie pracy różnych podzespołów, w tym w przegubach wałów napędowych. Te działania mają wpływ nie tylko na wygodę w czasie podróży, ale także zmniejszają ryzyko negatywnego oddziaływania sił na różne części samochodu. Wał napędowy wraz z przegubem wału napędowego jest elementem odpowiadającym za przeniesienie momentu obrotowego z silnika poprzez skrzynię biegów na osie. Jest to element montowany w samochodach z napędem na cztery koła, jak również w tych, gdzie napęd jest tylko na tylną oś. Charakter jego pracy wymaga zmiany kąta w stosunku do mechanizmu różnicowego i skrzyni biegów.
Bez odpowiedniego przegubu wału napędowego, układ napędowy samochodu nie mógłby odpowiednio działać. Sam przegub jest gumową, odpowiednio wzmocnioną, a jednocześnie elastyczną tarczą, która łączy kołnierz odbioru mocy wału z kołnierzem wałka zdawczego. Czasami, ze względu na duże obciążenia siłami skrętnymi, niezbędne okazuje się zamontowanie dodatkowego przegubu na drugim kołnierzu wału. Dzięki temu elementowi absorbowane są wibracje i zmiany w obciążeniu, jakie powstają w układzie przeniesienia napędu. Przed trafieniem momentu obrotowego silnika na koła poprzez wał napędowy, zostaje przeniesiony on przez elastyczny przegub wału napędowego. Cała konstrukcja spełnia bardzo ważną funkcję - absorbuje obciążające i nagłe siły. Pozwala również na zminimalizowanie ryzyka uszkodzeń przy silnych wychyleniach kątowych oraz zapobiega wszelkim zakłóceniom w układzie napędowym.
Ważne jest, aby przegub wału napędowego poddawany był stałym kontrolom, gdyż bierze na siebie duże obciążenia. Co może wpłynąć na jego uszkodzenie? Przeguby wału napędowego mogą ulec pęknięciom lub deformacjom, dlatego regularnie je sprawdzaj. W przypadku konieczności wymiany zapraszamy do skorzystania z naszej oferty hurtowni części samochodowych. W naszym sklepie internetowym znajdziesz przeguby wałów napędowych i inne części zamienne takich marek jak Acemark, Amiwa, Ashika, Asva, Autex, AutoMega oraz Bergparts.
Wszelkie wibracje i uderzenia w układzie napędowym są sygnałem alarmowym, że coś złego dzieje się z przegubem wału napędowego. Każde, nawet najmniejsze pęknięcie czy deformacja, są wystarczającym powodem wymiany przegubu. Jeżeli zniszczenia są duże, należy skontrolować także tulejkę prowadząco-kontrolującą, gdyż jej usterka może być przyczyną powstawania wibracji nawet po wymianie przegubu elastycznego. W naszym sklepie online znajdziesz szeroki wybór przegubów wałów napędowych pasujących do różnych marek i modeli samochodów, w tym np. do pojazdów marki Skoda, Iveco, Smart, Toyota, Renault, Volkswagen, Jeep, Daewoo oraz Lancia. Nasze przeguby wałów napędowych możesz zakupić w korzystnej cenie i świetnej jakości. Są to elementy ulegające dużym siłom, dlatego należy mieć pewność, że są wykonane z wysokogatunkowych materiałów i posiadają wytrzymałość nawet na ekstremalne warunki także atmosferyczne. Polecamy również przeguby homokinetyczne oraz osłony przeciwpyłowe przegubów homokinetycznych. Nasz asortyment opiera się na produktach najwyższej jakości tylko od renomowanych, sprawdzonych producentów.
Dzięki ofercie naszego sklepu internetowego części zamienne do samochodów dostępne są w całej Polsce. Zamówienia wysyłamy kurierem, jednak istnieje możliwość zakupów z odbiorem osobistym (zobacz adres sklepu).
Jakie produkty w kategorii Przegub półosi są najtańsze?
Ceny Przegub napędowy wahają się od 14 PLN do 78451 PLN. W naszej kategorii Przegub możesz wybierać spośród 138330 produktów.
Białystok • Bielsko-Biała • Bydgoszcz • Bytom • Chorzów • Częstochowa • Dąbrowa Górnicza • Elbląg • Gdańsk • Gdynia • Gliwice • Gorzów Wielkopolski • Grudziądz • Inowrocław • Jastrzębie-Zdrój • Jaworzno • Jelenia Góra • Kalisz • Katowice • Kielce • Konin • Koszalin • Kraków • Legnica • Łódź • Lublin • Nowy Sącz • Olsztyn • Opole • Piotrków Trybunalski • Płock • Poznań • Radom • Radomsko • Ruda Śląska • Rybnik • Rzeszów • Siedlce • Słupsk • Sosnowiec • Szczecin • Tarnów • Toruń • Tychy • Wałbrzych • Warszawa • Włocławek • Wrocław • Zabrze • Zielona Góra i inne.