Dopuszczenia: | BMW LL-04, MB 229.51, PORSCHE C30, VW 504.00, VW 507.00 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | MOTUL 5W30, MOTUL 5W30 X CLEAN, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Specyfikacje API: | CF, SM |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | BMW LL-01, CHRYSLER MS-12991, FIAT 9.55535-G2, FIAT 9.55535-H2, FIAT 9.55535-M2, FIAT 9.55535-N2, FIAT 9.55535-Z2, GM LL-B-025, MB 226.5, MB 229.5, PORSCHE A40, PSA B71 2296, RENAULT RN 0700, RENAULT RN 0710, VW 502.00, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-40 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | MOTUL 5W40, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W40 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B4 |
Specyfikacje API: | CF, SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | MB 229.1, VW 501.01, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 10W-40 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | ELF 10W40 |
Seria olejowa: | ELF EVOLUTION 700 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B4 |
Specyfikacje API: | CF, SL |
Typ bazy olejowej: | Półsyntetyczny |
Dopuszczenia: | MB 229.3, PSA B71 2300, RENAULT RN 0700, RENAULT RN 0710, VW 501.01, VW 502.00, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 10W-40 |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | MOTUL 10W40, MOTUL SYNERGIE |
Seria olejowa: | MOTUL 6100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B4 |
Specyfikacje API: | CF, SN |
Typ bazy olejowej: | Półsyntetyczny |
Dopuszczenia: | BMW LL-04, CHRYSLER MS-12991, FIAT 9.55535-GH2, FIAT 9.55535-S2, FIAT 9.55535-T2, FORD WSS-M2C917-A, GM DEXOS 2, MB 229.51, PORSCHE A40, RENAULT RN 0700, RENAULT RN 0710, VW 502.00, VW 505.00, VW 505.01 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-40 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | MOTUL 5W40, MOTUL 5W40 X CLEAN, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W40 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Specyfikacje API: | CF, SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | BMW LL-04, MB 229.51, PORSCHE C30, VW 504.00, VW 507.00 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 1 |
Popularne: | MOTUL 5W30, MOTUL 5W30 X CLEAN, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Specyfikacje API: | CF, SM |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | MB 226.51, RENAULT RN 0720 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Linia produktu: | Evolution full-tech |
Nazwa produktu: | Evolution full-tech fe 5w-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | ELF 5W30, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | ELF EVOLUTION FULL-TECH |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3, C4 |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | VW 504.00, VW 507.00 |
Klasa lepkości SAE: | 0W-30 |
Liczba suwów silnika na jeden cykl pracy: | 4T |
Pojemność [l]: | 5 |
Seria olejowa: | VAG LONG LIFE |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | CHRYSLER MS-12991, FIAT 9.55535-M2, MB 226.5, MB 229.5, PORSCHE A40, PSA B71 2296, RENAULT RN 0700, RENAULT RN 0710, VW 502.00, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-40 |
Linia produktu: | Evolution 900 |
Nazwa produktu: | Evolution 900 sxr 5w-40 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | ELF 5W40, SYNTHETIK 5W40 |
Seria olejowa: | ELF EVOLUTION 900 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B4 |
Specyfikacje API: | CF, SM, SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | BMW LL-04, FIAT 9.55535-S1, FIAT 9.55535-S3, GM DEXOS 2, MB 229.52, OPEL OV0401547, VW 505.00, VW 505.01 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | MOTUL 5W30, MOTUL 5W30 X CLEAN, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C2, C3 |
Specyfikacje API: | SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | FIAT 9.55535-S1, IVECO 18-1811 CLASSE SC1, PSA B71 2290, TOYOTA |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Nazwa produktu: | Total quartz ineo ecs 5w-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | SYNTHETIK 5W30, TOTAL 5W30, TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 |
Seria olejowa: | TOTAL QUARTZ INEO |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C2 |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | FORD WSS-M2C913-C, FORD WSS-M2C913-D, JAGUAR/LAND ROVER STJLR.03.5003 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | MOBIL 5W30, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOBIL SUPER 3000 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A1, A5, B1, B5 |
Specyfikacje API: | CF, SL, SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | BMW LL-01, CHRYSLER MS-12991, FIAT 9.55535-G2, FIAT 9.55535-H2, FIAT 9.55535-M2, FIAT 9.55535-N2, FIAT 9.55535-Z2, GM LL-B-025, MB 226.5, MB 229.5, PORSCHE A40, PSA B71 2296, RENAULT RN 0700, RENAULT RN 0710, VW 502.00, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-40 |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | MOTUL 5W40, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W40 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B4 |
Specyfikacje API: | CF, SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | MB 229.3, RENAULT RN 0700, RENAULT RN 0710, VW 501.01, VW 502.00, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 10W-40 |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | SHELL 10W40 |
Seria olejowa: | SHELL HELIX HX6 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3, B4 |
Specyfikacje API: | CF, SN, SN PLUS |
Typ bazy olejowej: | Mineralny |
Dopuszczenia: | BMW LL-01, CHRYSLER MS-12991, FIAT 9.55535-G2, FIAT 9.55535-H2, FIAT 9.55535-M2, FIAT 9.55535-N2, FIAT 9.55535-Z2, GM LL-B-025, MB 226.5, MB 229.5, PORSCHE A40, PSA B71 2296, RENAULT RN 0700, RENAULT RN 0710, VW 502.00, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-40 |
Pojemność [l]: | 1 |
Popularne: | MOTUL 5W40, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W40 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B4 |
Specyfikacje API: | CF, SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | MB 229.3, PSA B71 2300, RENAULT RN 0700, RENAULT RN 0710, VW 501.01, VW 502.00, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 10W-40 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | MOTUL 10W40, MOTUL SYNERGIE |
Seria olejowa: | MOTUL 6100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B4 |
Specyfikacje API: | CF, SN |
Typ bazy olejowej: | Półsyntetyczny |
Dopuszczenia: | BMW LL-04, CHRYSLER MS-11106, GM DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | SHELL 5W30, SHELL HELIX ULTRA 5W30, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | SHELL HELIX ULTRA |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Specyfikacje API: | SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | FIAT 9.55535-M2, FIAT 9.55535-N2, MB 229.3, RENAULT RN 0700, RENAULT RN 0710, VW 502.00, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-40 |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | SHELL 5W40, SYNTHETIK 5W40 |
Seria olejowa: | SHELL HELIX HX8 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3, B4 |
Specyfikacje API: | CF, SM, SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | BMW LL-04, FIAT 9.55535-S1, FIAT 9.55535-S3, GM DEXOS 2, MB 229.52, OPEL OV0401547, VW 505.00, VW 505.01 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Liczba suwów silnika na jeden cykl pracy: | 4T |
Linia produktu: | 8100 X-CLEAN EFE |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | MOTUL 5W30, MOTUL 5W30 X CLEAN, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Specyfikacje ACEA: | C2, C3 |
Specyfikacje API: | SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | BMW LL-04, CHRYSLER MS-12991, FIAT 9.55535-GH2, FIAT 9.55535-S2, FIAT 9.55535-T2, FORD WSS-M2C917-A, GM DEXOS 2, MB 229.51, PORSCHE A40, RENAULT RN 0700, RENAULT RN 0710, VW 502.00, VW 505.00, VW 505.01 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-40 |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | MOTUL 5W40, MOTUL 5W40 X CLEAN, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W40 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Specyfikacje API: | CF, SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Olej silnikowy to inaczej czynnik smarujący. Jego zadaniem jest przede wszystkim zminimalizowanie tarcia, które występuje pomiędzy współpracującymi ze sobą elementami konstrukcyjnymi silnika. Jednak producenci tego typu preparatów, w tym np. Total, Mannol, BMW, Castrol, Elf, Mannol czy General Motors stają przed niezwykle trudnym wyzwaniem. Postęp techniczny sprawia, że silniki, które montowane są w pojazdach, są nie tylko skomplikowane pod względem budowy, ale również niezwykle precyzyjnie wykonane. A to oznacza, że olej do VW nie może spełniać tylko funkcji smarowania. Przyczynia się on również m.in. do skutecznego odprowadzania nadmiaru ciepła, oczyszczania szczelin silnika z różnego rodzaju zanieczyszczeń mechanicznych oraz z nagaru. A także ma wpływ na tłumienie drgań i zapobieganie pojawianiu się korozji. Oleje silnikowe VW, które znajdziesz w naszej ofercie, spełniają wymagania starszych i nowszych modeli samochodów. Niezależnie od tego, czy jeździsz modelem Beetle, Jetta, Taigun, Polo, Passat, Vento czy T-cross z pewnością znajdziesz to, czego szukasz.
Wybierając olej silnikowy, musisz pamiętać o kilku kwestiach. Pierwszą jest specyfikacja danego produktu. W tym zakresie największe znaczenie ma klasa lepkości. Dzięki temu, że na rynku motoryzacyjnym działamy od wielu lat, udało nam się zgromadzić w sklepie oleje o różnych lepkościach, w tym np. 5W-30, 15W-40, 0W-40, 10W-30 czy 15W-30. Wszystkie klasy znajdują się w filtrach po lewej stronie. Oprócz tego masz do wyboru jeszcze typy bazy olejowej (syntetyczną, półsyntetyczną, mineralną, hydrokraking oraz technosynthese). Oleje VW, jako że, jako że odpowiadają w dużym stopniu za prawidłowe działanie jednostki napędowej, przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Dlatego musisz pamiętać o regularnej wymianie oleju i w razie konieczności o dolewaniu go do zbiornika pomiędzy wymianami.
Kwestia odpowiedzi na pytanie, kiedy trzeba wymienić olej silnikowy VW, nie jest jednoznaczna. Podobnie jak w przypadku innych marek. Po pierwsze to producent określa, po jakim czasie powinien on być wymieniony. Po drugie determinuje to np. ilość przejechanych kilometrów. Co mamy na myśli? Średnio przyjmuje się, że olej silnikowy powinien być wymieniony po przejechaniu 15-20 tys. kilometrów. Jeśli nie zrobisz takiego dystansu w ciągu roku, to i tak warto wymienić olej. Trzeba pamiętać, że również upływ czasu wpływa na zmniejszenie jego użyteczności i na spadek właściwości. Przed dalszymi podróżami warto też upewnić się co do odpowiedniego poziomu płynu. Jeśli jest go zbyt mało, należy dolać - koniecznie dolewaj olej silnikowy o tej samej klasie lepkości.
Białystok • Bielsko-Biała • Bydgoszcz • Bytom • Chorzów • Częstochowa • Dąbrowa Górnicza • Elbląg • Gdańsk • Gdynia • Gliwice • Gorzów Wielkopolski • Grudziądz • Inowrocław • Jastrzębie-Zdrój • Jaworzno • Jelenia Góra • Kalisz • Katowice • Kielce • Konin • Koszalin • Kraków • Legnica • Łódź • Lublin • Nowy Sącz • Olsztyn • Opole • Piotrków Trybunalski • Płock • Poznań • Radom • Radomsko • Ruda Śląska • Rybnik • Rzeszów • Siedlce • Słupsk • Sosnowiec • Szczecin • Tarnów • Toruń • Tychy • Wałbrzych • Warszawa • Włocławek • Wrocław • Zabrze • Zielona Góra i inne.