Czujnik zużycia: | Ostrzeżenie wear, Przygotowane do wskaźnika zużycia, Z czujnikiem zużycia |
Długość [mm]: | 194.2 |
Grubość [mm]: | 16.8 mm |
Lokalizacja w aucie: | Oś przednia |
Numer WVA: | 22611, 22612, Psx2166700 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Przód |
Wysokość [mm]: | 74 |
Czujnik zużycia: | Ostrzeżenie wear, Przygotowane do wskaźnika zużycia, Z czujnikiem zużycia |
Długość [mm]: | 106 |
Grubość [mm]: | 17.8 mm |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Numer WVA: | 24561, 24562, Psx2142100 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Tył |
Wysokość 1 [mm]: | 63 |
Wysokość [mm]: | 56 |
Czujnik zużycia: | Ostrzeżenie wear, Przygotowane do wskaźnika zużycia, Z czujnikiem zużycia |
Długość [mm]: | 123.1 |
Grubość [mm]: | 17 mm |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Numer WVA: | 21934, 21935, D763-7631, Psx226540 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Tył |
Układ hamulcowy: | Ate/teves |
Waga [kg]: | 0.916 |
Wysokość [mm]: | 44,9, 44.9 |
Czujnik zużycia: | Ostrzeżenie wear, Przygotowane do wskaźnika zużycia, Z czujnikiem zużycia |
Długość [mm]: | 136.9 |
Grubość [mm]: | 17.6 mm |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Numer WVA: | 25603, 25604, D1786-9013, Psx2152100 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Tył |
Wysokość [mm]: | 58,5, 58.5 |
Czujnik zużycia: | Z czujnikiem zużycia, z ostrzeżeniem o noszeniu dźwięku |
Długość [mm]: | 103.7 |
Grubość [mm]: | 15.2 mm |
Liczba czujników zużycia: | 2 |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Numer WVA: | 25965, 25966, 25967, Psx2158202 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Tył |
Wysokość [mm]: | 44,9, 44.9 |
Czujnik zużycia: | w tym wskaźnik zużycia |
Długość [mm]: | 189.7 |
Lokalizacja w aucie: | Oś przednia |
Wysokość [mm]: | 85 |
Czujnik zużycia: | Ostrzeżenie wear, Przygotowane do wskaźnika zużycia, Z czujnikiem zużycia |
Długość [mm]: | 209.5 |
Grubość [mm]: | 17 mm |
Lokalizacja w aucie: | Oś przednia |
Numer WVA: | Psx2134550 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Przód |
Układ hamulcowy: | Brembo |
Wysokość [mm]: | 94,4, 94.4 |
Grubość [mm]: | 15 mm |
Lokalizacja w aucie: | Oś przednia |
Numer WVA: | D660-7540, Psx219000 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Przód |
Szerokość [mm]: | 110,5, 110.5 |
Układ hamulcowy: | Sumitomo |
Wysokość [mm]: | 41,5, 41.5 |
Czujnik zużycia: | Z czujnikiem zużycia, w tym wskaźnik zużycia |
Długość [mm]: | 95.4 |
Grubość [mm]: | 15 mm |
Liczba czujników zużycia: | 2 |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Numer WVA: | 23417, D1362-8471, Psx295702 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Tył |
Układ hamulcowy: | Lucas ii |
Waga [kg]: | 0.716 |
Wysokość [mm]: | 42,7, 42.7 |
Długość [mm]: | 87 |
Grubość [mm]: | 17 mm |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Numer WVA: | 20960, Psx226305 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Tył |
Układ hamulcowy: | Girling |
Waga [kg]: | 0.856 |
Wysokość [mm]: | 52,9, 52.9 |
Długość [mm]: | 105.5 |
Grubość [mm]: | 17 mm |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Numer WVA: | 23914, D1108-8213, Psx2103100 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Tył |
Układ hamulcowy: | Girling |
Waga [kg]: | 1.09 |
Wysokość [mm]: | 56 |
Czujnik zużycia: | Ostrzeżenie wear, Przygotowane do wskaźnika zużycia, Z czujnikiem zużycia |
Długość [mm]: | 100 |
Grubość [mm]: | 16.8 mm |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Numer WVA: | 25980, 25981, D1800-9032, Psx2160000 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Tył |
Wysokość [mm]: | 38,2, 38.2 |
Długość [mm]: | 123.1 |
Grubość [mm]: | 16.6 mm |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Numer WVA: | 24137, D1095-7874, Psx284220 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Tył |
Układ hamulcowy: | Ate/teves |
Waga [kg]: | 1.109 |
Wysokość [mm]: | 52 |
Długość [mm]: | 137.8 |
Grubość [mm]: | 19.7 mm |
Lokalizacja w aucie: | Oś przednia |
Numer WVA: | 20887, 20888, D280a-7209, D307-7209, Psx217110 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Przód |
Układ hamulcowy: | Kelsey - hayes |
Waga [kg]: | 1.357 |
Wysokość 1 [mm]: | 51.2 |
Czujnik zużycia: | Z czujnikiem zużycia, z ostrzeżeniem o noszeniu dźwięku |
Długość [mm]: | 109 |
Grubość [mm]: | 16.5 mm |
Liczba czujników zużycia: | 2 |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Numer WVA: | 24885, 24886, 24887, Psx2140302 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Tył |
Wysokość [mm]: | 49,9, 49.9 |
Czujnik zużycia: | Z czujnikiem zużycia, w tym wskaźnik zużycia |
Długość [mm]: | 93.1 |
Grubość [mm]: | 15.2 mm |
Liczba czujników zużycia: | 2 |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Numer WVA: | 24320, D1157-8267, Psx2120902 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Tył |
Układ hamulcowy: | Mando |
Waga [kg]: | 0.851 |
Wysokość [mm]: | 41 |
Czujnik zużycia: | Z czujnikiem zużycia, z ostrzeżeniem o noszeniu dźwięku |
Długość [mm]: | 101.4 |
Grubość [mm]: | 14.4 mm |
Liczba czujników zużycia: | 2 |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Numer WVA: | 25688, 25689, 25690, Psx2153602 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Tył |
Wysokość [mm]: | 44,6, 44.6 |
Lokalizacja w aucie: | Oś przednia |
Numer WVA: | 20940, D423-7311, Psx218900 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Przód |
Czujnik zużycia: | Z czujnikiem zużycia, w tym wskaźnik zużycia |
Długość [mm]: | 146 |
Grubość [mm]: | 19.8 mm |
Liczba czujników zużycia: | 1 |
Lokalizacja w aucie: | Oś przednia |
Numer WVA: | 23131, 23187, D768aes-7709, Psx263321 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Przód |
Typ czujnika zużycia: | Elektryczny |
Układ hamulcowy: | Kelsey - hayes |
Waga [kg]: | 1.542 |
Wysokość [mm]: | 54,7, 54.7 |
Czujnik zużycia: | Z czujnikiem zużycia, z ostrzeżeniem o noszeniu dźwięku |
Długość [mm]: | 132.9 |
Grubość [mm]: | 19.2 mm |
Liczba czujników zużycia: | 2 |
Lokalizacja w aucie: | Oś przednia |
Numer WVA: | 22397, 22398, 22399, Psx2169502 |
Rodzaj układu hamulcowego: | Tarcze hamulcowe |
Strona zabudowy: | Przód |
Wysokość [mm]: | 58,5, 58.5 |
W ostatnim czasie na temat układów hamulcowych a w szczególności klocków powiedziano już chyba wszystko. Takie pojęcia jak "scorching", "fading", "jakość oryginalnego wyposażenia" znane są już chyba wszystkim, zawodowo związanym z branżą samochodową.
Skąd taka aktywność różnych producentów i marek w prezentowaniu swoich wyrobów?
Czy stosowanie określonej technologii z góry zapewnia pożądana jakość?
Otóż jak zwykle różnice tkwią w szczegółach.
Wszystko zaczęło się z końcem lat 90- tych, gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom elementów hamulcowych w kwestii materiałów ciernych, ekologii skuteczności hamowania, a w szczególności określano czas ich obowiązywania. Producent, który najwcześniej zaczął dostrzegać konieczność przystosowywania technologii do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal "kosmicznego" kroku w stosunku do standardów obowiązujących w latach 90-tych. Jedną z takich pierwszych marek było ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division. Właściwie RH powstało w 2000 r. na potrzeby nowej technologii. Nową formułę nazwano SR 4.1. Czym tak bardzo RH wyprzedziło konkurentów?
RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych całkowicie pozbawionych metali ciężkich. Ich skład i proporcje są tajemnicą firmy i stanowią klucz do wysokiej jakości klocków RH. Ciekawostką jest fakt wykorzystania w tym procesie kevlaru. Siłą marki i jednocześnie tym, co odróżnia RH od innych producentów, jest możliwość komponowania szerokiego spectrum mieszanek ciernych zgodnych z wymaganiami oryginalnego wyposażenia. Proces uzyskiwania tych mieszanek nosi określenie PREMIX i jest identyczny z obecnie stosowanym w segmencie OE. Na okładzinie można je rozpoznać po wyraźnych plamach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Mercedesa klasy S W221 po 2005 roku i klocek do Golfa II. Jednak obaj użytkownicy maja pełną gwarancję korzystania z oryginalnego produktu. Drugim ważnym elementem jest płytka mocująca, jej prawidłowe wycięcie daje dokładność wymiarów oraz całkowicie płaską powierzchnię. RH perfekcyjnie poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć pomiędzy płytką mocującą a materiałem ciernym. Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. Aby temu zapobiec należy zapewnić odpowiednie spoiwo na styku tych materiałów. RH wypracowało spoiwo, które zwiększa opór na ścinanie okładziny klocków hamulcowych o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny element to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje elementów zawieszenia i przenoszenie na klocek. Końcowym etapem produkcji formuły SR 4.1 jest obróbka cieplna (tzw. wypalanie = scorching).
W zasadzie każdy wie, że proces ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów co powoduje likwidację efektu "płynięcia-poślizgu" podczas hamowania ( tzw. fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Większość z nich przeprowadza ten proces powierzchniowo ze względu na czas i koszty. Warto wiedzieć, że ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tą metodę, ale na "wskroś", co gwarantuje jednakową skuteczność hamowania w całym okresie używania klocka. Obecnie specjaliści z RH po licznych badaniach i testach zmodyfikowali ten proces obróbki cieplnej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi prasa z siła 1 tony. Jest to najnowsza technologia w tej dziedzinie, opatentowana przez RH.
Białystok • Bielsko-Biała • Bydgoszcz • Bytom • Chorzów • Częstochowa • Dąbrowa Górnicza • Elbląg • Gdańsk • Gdynia • Gliwice • Gorzów Wielkopolski • Grudziądz • Inowrocław • Jastrzębie-Zdrój • Jaworzno • Jelenia Góra • Kalisz • Katowice • Kielce • Konin • Koszalin • Kraków • Legnica • Łódź • Lublin • Nowy Sącz • Olsztyn • Opole • Piotrków Trybunalski • Płock • Poznań • Radom • Radomsko • Ruda Śląska • Rybnik • Rzeszów • Siedlce • Słupsk • Sosnowiec • Szczecin • Tarnów • Toruń • Tychy • Wałbrzych • Warszawa • Włocławek • Wrocław • Zabrze • Zielona Góra i inne.