Вы пользуетесь версией браузера, которая не поддерживает многие современные технологии, из-за чего часть страниц отображается некорректно. Подробнее

Części Lesjofors 

Historia szwedzkiego przedsiębiorstwa Lesjöfors sięga roku 1675, kiedy to huta znajdowała się w tym samym miejscu co obecnie. W 1849 roku producent przestawił się na druty i kable metalowe, a trzy lata później zdecydował się na produkcję sprężyn spiralnych. Dlatego też doświadczenie Lesjöforsa w produkcji najwyższej jakości sprężyn przekroczyło granicę 150 lat. Od 1989 roku producent dołączył do grupy przedsiębiorstw Beijer Alma AB. W 24 fabrykach w 12 krajach zatrudnionych jest 1600 pracowników.


części lesjofors

O firmie Lesjofors 

Po 175 latach doświadczeń w przemyśle stalowym, Lesjöfors rozpoczął produkcję sprężyn w 1952 roku - ponad 150 lat temu. Obecnie Szwedzi produkują absolutnie wszystkie rodzaje sprężyn, nie tylko resorów samochodowych. Posiadając ponad 13 000 klientów w 60 krajach - większość z nich w Szwecji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Chinach - firma dzieli swoją działalność na trzy działy: sprężyny dla przemysłu, części tłoczone i sprężyny dla rynku wtórnego.

W dziedzinie sprężyn samochodowych Lesjofors osiągnął niespotykane dotąd wysżyny. Ich produkty są dostarczane do przenośników Volvo, Scania i JCB. Wysoka jakość jest gwarantowana przez wiele czynników. Po pierwsze, produkcja jest certyfikowana zgodnie z ogólną normą zarządzania jakością ISO9001:2008, normą produkcyjną dla przemysłu motoryzacyjnego ISO/TS16949:2009 oraz normą środowiskową ISO14001:2004. Ponadto, Lesjöfors stosuje w swojej produkcji standardy jakości producentów samochodów. To czyni je podobnymi lub lepszymi od oryginalnych sprężyn. Przy okazji, wszystkie produkty posiadają trzyletnią gwarancję.

Aby zagwarantować jakość produktów, producent prowadzi prace badawczo-rozwojowe samodzielnie i wyłącznie w zakładach wyposażonych w najnowocześniejszy sprzęt w Szwecji. Ponadto, wszystkie sprężyny są wykonane wyłącznie z wysokiej jakości stali. W produkcji stosuje się wyłącznie metodę nawijania na zimno i to wyłącznie na skomputeryzowanych automatach.

Śrubowe sprężyny zawieszenia Lesjöfors

sprężyny zawieszenia lesjofors


Główny produkt dla sektora motoryzacyjnego. Kompletny asortyment składa się z 5.500 sprężyn, które są odpowiednie dla większości samochodów na świecie. Tworząc sprężyny, inżynierowie Lesjöfors wykorzystują wiedzę nie tylko o metalu, ale także o tym, jak działa zawieszenie i warunki produkcji samochodu. W produkcji sprężyn Lesjöfors stosuje się tylko pręt o stałym przekroju poprzecznym, co zmniejsza ryzyko uszkodzenia w porównaniu z prętem o przekroju stożkowym. Producent stosuje specjalną stal sprężynową: pręt hartowany w oleju lub wyżarzany (niehartowany) pręt. W przypadku szpulowania drutem hartowanym jest on następnie uwalniany w celu odciążenia metalu. Natomiast sprężyny nieutwardzone są hartowane po nawinięciu. Obie opcje dają ten sam rezultat jakościowy. Również producent stosuje tylko metodę nawijania na zimno. Pozwala to nie używać trzpienia i osiągnąć dobrą elastyczność sprężyny, a jednocześnie łatwo zmieniać średnicę uzwojenia i inne cechy produktu. Ponadto, w przypadku niektórych sprężyn, oba końce gotowego produktu są w razie potrzeby ostrzone w projekcie pojazdu. Jednym z ostatnich etapów jest śrutowanie i osadzanie się sprężyn, co pomaga w usuwaniu naprężeń resztkowych. Operacja ta przygotowuje również sprężynę do malowania, gdy powierzchnia części jest poddawana obróbce galwanicznej fosforanem cynku i proszkiem epoksydowym. Jest to technologia, która zapewnia wysoki poziom ochrony antykorozyjnej.

Ważną zaletą sprężyn Lesjöfors jest ich zgodność z normą BER1400/2002, co oznacza, że mogą być one wymieniane nawet w samochodach z gwarancją bez utraty gwarancji. Oprócz standardowego asortymentu sprężyn Lesjöfors oferuje swoim klientom zestawy sprężyn sportowych. Są to sprężyny, które redukują zawieszenie do wysokości 50 mm i pozwalają cieszyć się wszystkimi korzyściami płynącymi z jazdy niewymiarowym samochodem i agresywnym stylem jazdy. W ofercie znajduje się około 800 zestawów, szczególnie dla takich samochodów jak Volkswagen Golf, Citroen Saxo, Peugeot 306, Opel Corsa.

Sprężyny piórowe Lesjofors


sprężyny piórowe lesjofors

Chociaż obecnie sprężyny są stosowane głównie w pojazdach ciężkich i użytkowych, zostały one wynalezione wcześniej niż sprężyny zawieszenia. Jednak ich nie tak szeroki rozkład tłumaczy się tym, że w asortymencie resorów piórowych jest tylko 250, które mogą być stosowane w 70 modelach samochodów. I nadal jest to jeden z najszerszych asortymentów w Europie.

Firma produkuje dwa rodzaje sprężyn - resory paraboliczne i resory piórowe, które są stosowane w zależności od samochodu i przeznaczenia właściciela samochodu. Chociaż metody produkcji tych dwóch typów sprężyn są różne. Elementy sprężyn piórowych są tłoczone, a dla parabolicznych sprężyn piórowych są produkowane metodą walcowania na gorąco. W trakcie procesu chłodzenia można śrutować paraboliczne sprężyny listkowe. Sprężyny skrzydłowe są malowane tylko od strony górnej (dolna strona skrzydła jest smarowana smarem antykorozyjnym). I tu sprężyny paraboliczne poddawane są pełnemu malowaniu. Firma wykonuje również mocowania do sprężyn, tzw. U-bolty.

Sprężyny gazowe (amortyzatory bagażnika i maski silnika) Lesjöfors


sprężyny gazowe lesjofors

Oprócz klasycznych sprężyn zawieszenia, Lesjöfors produkuje tzw. sprężyny gazowe, które nazywamy amortyzatorami bagażnika lub maski silnika. Zakres składa się z około 1500 modeli, które są odpowiednie dla większości popularnych samochodów tak jak sprężyny zawieszenia, sprężyny gazowe spełniają wszystkie wymagania producentów samochodów, i są podobne do oryginału.wszystkie amortyzatory mają niezbędne elementy złączne, dzięki czemu można je łatwo i szybko zainstalować, bez żadnych problemów w produkcji sprężyny gazowych inżynierowie Lesjöfors używają szczegółowych danych od producentów samochodów, aby znaleźć optymalny stosunek między tłokiem i ciśnieniem gazu. Tak samo staranne podejście producenta do sprężyn gazowych jest znalezienie odpowiedniej równowagi między tłoczyskiem i ciśnieniem gazu. Na przykład, tłoczyska są produkowane wyłącznie z polerowanych kęsów stalowych. W ten sposób powierzchnia tłoczyska jest chromowana. Zapewnia to niezbędny poziom odporność na zużycie, odporność na korozję i wytrzymałość. Pozostałe elementy, uszczelki i prowadnice są również wykonane z materiałów odpornych na zużycie. Po starannym przygotowaniu komponentów, zmontowane sprężyny są również poddawane testom wytrzymałościowym.