Rodzaj części: | Części dysz paliwowych i opryskiwaczy |
Cechy wykonania 8: | Coded ima, O-ring |
Przygotowanie paliwa: | Common rail (cr) |
Rodzaj części: | Wtryskiwacze |
Rodzaj części: | Spraye rozpylaczy |
Typ paliwa: | Olej napędowy |
Cechy wykonania 8: | O-ring |
Przygotowanie paliwa: | Common rail (cr) |
Rodzaj części: | Wtryskiwacze |
Cechy wykonania 8: | Coded ima, O-ring |
Przygotowanie paliwa: | Common rail (cr) |
Rodzaj części: | Wtryskiwacze |
Przygotowanie paliwa: | Z rozpylaczem dysza |
Rodzaj części: | Wtryskiwacze |
Przygotowanie paliwa: | Common rail (cr) |
Rodzaj części: | Części dysz paliwowych i opryskiwaczy |
Cechy wykonania 8: | Coded ima, O-ring |
Przygotowanie paliwa: | Common rail (cr) |
Rodzaj części: | Wtryskiwacze |
Rodzaj części: | Wtryskiwacze |
Cechy wykonania 8: | O-ring |
Przygotowanie paliwa: | Common rail (cr) |
Rodzaj części: | Wtryskiwacze |
Cechy wykonania 8: | Coded ima, O-ring |
Przygotowanie paliwa: | Common rail (cr) |
Rodzaj części: | Wtryskiwacze |
Oporność [Ω]: | 12 |
Przepływ statystyczny przy 3 bar, średnia wartość n-Heptan [g/min]: | 670 |
Przygotowanie paliwa: | System wtryskowy benzyna |
Rodzaj części: | Wtryskiwacze |
Cechy wykonania 8: | Coded ima, O-ring |
Przygotowanie paliwa: | Common rail (cr) |
Rodzaj części: | Wtryskiwacze |
Cechy wykonania 8: | Coded ima, O-ring |
Przygotowanie paliwa: | Common rail (cr) |
Rodzaj części: | Wtryskiwacze |
Cechy wykonania 8: | O-ring |
Przygotowanie paliwa: | Common rail (cr) |
Rodzaj części: | Wtryskiwacze |
Rodzaj eksploatacji: | Sterowane elektrycznie |
Waga [g]: | 730 |
Wtryskiwacze silnika: urządzenie, awarie, czyszczenie i sprawdzanie.
Wtryskiwacz paliwa (TF) lub wtryskiwacz odnosi się do części układu wtrysku paliwa. Kontroluje dawkowanie i dostarczanie paliw i smarów, a następnie rozpylanie w komorze spalania i łączenie z powietrzem w jedną mieszankę. TF pełnią rolę głównych części wykonawczych związanych z układem wtryskowym. Dzięki nim paliwo rozpryskuje się na drobne cząsteczki i trafia do silnika. Dysze do dowolnego typu silników pełnią ten sam cel, jednak różnią się konstrukcją i zasadą działania.
Ten rodzaj produktu jest wykonywany indywidualnie pod konkretny typ jednostki napędowej. Innymi słowami, nie ma uniwersalnego modelu tego urządzenia, dlatego nie można ich przestawić z silnika benzynowego na wysokoprężny. Jako wyjątek możemy podać przykład modeli hydromechanicznych firmy BOSCH zainstalowanych na układach mechanicznych pracujących na ciągły wtrysk. Są szeroko stosowane w różnych układach napędowych jako integralna część systemu K-Jetronic, chociaż mają kilka modyfikacji, które nie są ze sobą powiązane.
Lokalizacja i zasada działania
Schematycznie, wtryskiwacz to sterowany programowo zawór elektromagnetyczny. Dostarcza paliwo do cylindrów w przepisanych dawkach, a zainstalowany układ wtryskowy decyduje o rodzaju stosowanych produktów.
Paliwo jest dostarczane pod ciśnieniem do wtryskiwacza. W tym przypadku sterownik silnika wysyła impulsy elektryczne do elektromagnesu wtryskiwacza, które uaktywniają działanie zaworu iglicowego odpowiadającego za stan kanału (otwarty / zamknięty). Ilość dopływającego paliwa zależy od czasu trwania przychodzącego impulsu, który wpływa na czas, w jakim zawór iglicowy jest w stanie otwartym.
Umiejscowienie wtryskiwaczy zależy od konkretnego typu układu wtryskowego:
• Centralny - umieszczony przed przepustnicą w kolektorze dolotowym.
• Rozproszony - wszystkim cylindrom odpowiada oddzielna dysza znajdująca się u podstawy kolektora dolotowego i wtrysku paliwa i smarów.
• Bezpośredni - Wtryskiwacze znajdują się w górnej części ścian cylindra, umożliwiając bezpośredni wtrysk do komory spalania.
Wtryskiwacze do silników benzynowych
Silniki benzynowe wyposażone są w następujące typy wtryskiwaczy:
• Jednopunktowy - dostarcza paliwo, umieszczony przed przepustnicą.
• Wielopunktowy - kilka dysz umieszczonych przed rurociągami odpowiada za podawanie paliw i smarów do cylindrów.
TF zapewniają dostawę benzyny do komory spalania elektrowni, natomiast konstrukcja takich części jest nierozłączna i nie przewiduje naprawy. Kosztem są tańsze niż te instalowane w silnikach wysokoprężnych.
Wtryskiwacze, jako część zapewniająca normalną pracę układu paliwowego samochodu, często ulegają awariom z powodu zanieczyszczenia znajdujących się na nich elementów filtrujących produktami spalania. Osady te blokują kanały rozpylające, co zakłóca pracę kluczowego elementu - zaworu iglicowego i przerywa dopływ paliwa do komory spalania.
Wtryskiwacze do silników Diesla
Prawidłową pracę układu paliwowego silników wysokoprężnych zapewniają zamontowane na nich dwa rodzaje wtryskiwaczy:
• elektromagnetyczny, za działanie którego odpowiada specjalny zawór regulujący podnoszenie i opuszczanie iglicy.
• Piezoelektryczny, zasilany hydraulicznie. Prawidłowe ustawienie wtryskiwaczy, a także stopień ich zużycia wpływa na pracę silnika wysokoprężnego, dostarczaną przez niego moc oraz ilość spalanego paliwa. Właściciel samochodu może zauważyć awarię lub awarię wtryskiwacza diesla za pomocą kilku znaków:
• Zwiększone zużycie paliwa przy normalnej przyczepności.
• Samochód nie chce się poruszać i wydziela dym.
• Silnik samochodu wibruje.
Problemy i awarie wtryskiwaczy silnika
Aby utrzymać normalną pracę układu paliwowego, konieczne jest okresowe czyszczenie wtryskiwaczy. Zdaniem ekspertów zabieg należy wykonywać co 20-30 tys.km biegu, ale w praktyce potrzeba takiej pracy pojawia się już po 10-15 tys.km. przebieg. Wynika to ze złej jakości paliwa , złych warunków drogowych i nie zawsze odpowiedniej pielęgnacji samochodu.
Jednym z najpilniejszych problemów, z jakimi boryka się każdy typ wtryskiwacza, jest pojawienie się osadów na ściankach części, powstałych w wyniku zastosowania paliwa niskiej jakości. Skutkuje to pojawieniem się zanieczyszczeń w układzie paliwowym oraz wystąpieniem przerw w pracy, utratą mocy przez silnik, nadmiernym zużyciem paliw i smarów.
Przyczynami wpływającymi na działanie wtryskiwaczy mogą być:
• Nadmierna zawartość siarki w paliwach i smarach.
• Korozja elementów metalowych.
• Zużycie.
• Zatkane filtry.
• Nieprawidłowa instalacja.
• Wystawienie na wysokie temperatury.
• Przenikanie wilgoci i wody.
Metody czyszczenia wtryskiwaczy
Aby rozwiązać powyższe problemy, wymagane jest okresowe przepłukiwanie wtryskiwaczy paliwa. W celu wyeliminowania zanieczyszczeń stosuje się czyszczenie ultradźwiękowe, stosuje się specjalny płyn, wykonując zabieg ręcznie lub dodaje się specjalne dodatki do czyszczenia dysz bez demontażu silnika.
Nalewanie do zbiornika gazu
Najprostszy i najdelikatniejszy sposób czyszczenia zabrudzonych dysz. Zasada działania dodanej kompozycji polega na ciągłym rozpuszczaniu za jej pomocą istniejących osadów w układzie wtryskowym, a także częściowym zapobieganiu ich pojawieniu się w przyszłości.
Ta technika jest dobra w przypadku nowych samochodów lub samochodów o niskim przebiegu. W takim przypadku dodatek spłukiwania do zbiornika paliwa działa profilaktycznie, pozwalając na utrzymanie elektrowni i układu paliwowego maszyny w czystości. W przypadku samochodów z poważnym zanieczyszczeniem układu paliwowego ta metoda nie jest odpowiednia, aw niektórych przypadkach może być szkodliwa, pogłębiając istniejące problemy. W przypadku dużego zabrudzenia wypłukiwane osady dostają się do dysz i jeszcze bardziej je zatykają.
Ta metoda nie jest stosowana w przypadku silnie zużytych silników, a także nie nadaje się do pojazdów z zainstalowanym systemem KE-Jetronik.
Czyszczenie z usunięciem dysz
W przypadku silnego zabrudzenia silnik jest demontowany na specjalnym stanowisku, dysze wyjmowane i indywidualnie czyszczone. Takie manipulacje dodatkowo pozwalają określić obecność nieprawidłowości w działaniu wtryskiwaczy z ich późniejszą wymianą.
Czyszczenie ultradźwiękowe
Czyszczenie dysz odbywa się w kąpieli ultradźwiękowej dla wcześniej usuniętych części. Ta opcja jest odpowiednia do uporczywych zabrudzeń, których nie można usunąć środkiem czyszczącym. Operacje czyszczenia wtryskiwaczy bez wyjmowania ich z silnika kosztują właściciela auta średnio 15-20 USD. Koszt diagnostyki po oczyszczeniu jednej dyszy w USG lub na stanowisku to około 4-6 USD. Kompleksowa praca przy płukaniu i wymianie poszczególnych części pozwala zapewnić nieprzerwaną pracę układu paliwowego przez kolejne sześć miesięcy, dodając 10-15 tys. Km. przebieg.
Białystok • Bielsko-Biała • Bydgoszcz • Bytom • Chorzów • Częstochowa • Dąbrowa Górnicza • Elbląg • Gdańsk • Gdynia • Gliwice • Gorzów Wielkopolski • Grudziądz • Inowrocław • Jastrzębie-Zdrój • Jaworzno • Jelenia Góra • Kalisz • Katowice • Kielce • Konin • Koszalin • Kraków • Legnica • Łódź • Lublin • Nowy Sącz • Olsztyn • Opole • Piotrków Trybunalski • Płock • Poznań • Radom • Radomsko • Ruda Śląska • Rybnik • Rzeszów • Siedlce • Słupsk • Sosnowiec • Szczecin • Tarnów • Toruń • Tychy • Wałbrzych • Warszawa • Włocławek • Wrocław • Zabrze • Zielona Góra i inne.