Najczęściej mamy do czynienia z tymi częściami, które potocznie nazywane są „materiałami eksploatacyjnymi”.
Powiemy Ci o następujących kategoriach produktów samochodowych Bosch:
Silnik i jego systemy;
Dostępne są w pełnym asortymencie wymaganym przez każdy samochód, czyli filtry: paliwa (diesel i benzyna), oleju, powietrza i kabiny. Często są instalowane bezpośrednio na przenośniku przez producentów samochodów (zwłaszcza olej i paliwo).
Obudowa filtra powietrza Bosch wykonana jest z wytrzymałego poliuretanu, a wymiary są precyzyjnie dopasowane do wielkości wlotu powietrza. Mikroporowaty element filtrujący jest impregnowany specjalną substancją, która zapewnia niezawodną filtrację.
Filtry oleju Bosch charakteryzują się optymalnie dobranymi właściwościami: wymaganą grubością papieru filtracyjnego, solidną obudową i w 100% szczelnym zaworem przeciwspustowym.
Filtry paliwa Bosch wychwytują 99% wszystkich zanieczyszczeń i mają pojemność wkładu filtrującego 15,34 gramów (wyniki testu SAE J905 na filtrze 77041WS). To 10 razy więcej niż filtr niskiej jakości. Zgodnie z normą ISO TR 13355 filtry Bosch odfiltrowują ponad 95% cząstek o wielkości 3-5 nanometrów (filtry niskiej jakości - 70%).
Filtry kabinowe Bosch dostępne są w trzech wersjach: standardowej, węglowej i antyalergicznej pod marką Filter+. Standardowe filtry trójwarstwowe składają się z filtra wstępnego, warstwy z mikrowłókien i tkaniny zatrzymującej duże cząstki. Te węglowe pokryte są węglem aktywnym - absorbent nakłada się w takiej warstwie, aby jeden gram wystarczył na 1000 m2. filtr, a to zapewnia dodatkowe czyszczenie. Topowe technologie to Filter+, które zabijają bakterie i alergeny poprzez zastosowanie dodatkowej warstwy antyalergicznej.
Aerotwin to bezramowe wycieraczki, które Bosch pozycjonuje jako ultra-premium. Ostrze wykonane jest z dwuskładnikowej gumy, a krawędź pokryta jest polimerem, co zmniejsza tarcie i wydłuża żywotność szczotki. Seria Twin to wariant ramy z gumowymi elementami podobnymi do Aerotwin. Ta sama różnica między Eco i AeroEco – te pierwsze to wycieraczki ramowe, a te drugie są bezramkowe. Gumowy element jest prostszy, ale cena też jest bardziej przystępna.
Przy okazji producent opracował wygodną aplikację mobilną do samodzielnego doboru wycieraczek Bosch.
Kupując wycieraczki, zwróć uwagę na mocowania – różne wycieraczki mają kilka adapterów i ważne jest, aby pasowały do Twojego samochodu.
Akumulatory samochodowe Bosch są dostępne w trzech seriach - S3 ze srebrnymi etykietami, S4 z niebieskimi etykietami i S5 czarnymi. Uwaga, w 2015 roku firma przeprowadziła rebranding i repozycjonowanie modeli i linii swoich akumulatorów. Dlatego w Internecie można znaleźć wiele informacji o czterech liniach akumulatorów Bosch, w tym S6. Teraz ta informacja nie ma znaczenia i nie odpowiada rzeczywistości.
Akumulatory Bosch S3 to akumulatory do małych samochodów lub starszych modeli z niewielką ilością elektroniki.
Akumulatory Bosch S4 to rozwiązanie dla większości nowoczesnych samochodów z dużą ilością elektroniki i układów elektrycznych. W porównaniu do S3 mają wyższą pojemność i prąd rozruchowy na zimno. S4 obejmuje również serię S4E EFB do samochodów z systemem Start-Stop.
Gama żarówek całkowicie pokrywa potrzeby właściciela samochodu - Bosch posiada reflektory halogenowe i ksenonowe, a także wszelkie dodatkowe lampy do oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego.
Lampy ksenonowe prezentowane są w dwóch seriach. O Xenon HID Bosch twierdzi, że wytrzymają dłużej niż sam samochód. Jednocześnie lampy świecą jasno i zużywają mało energii. Seria Xenon White HID oferuje jeszcze jaśniejsze białe światło (temperatury do 5500 kelwinów) i jasność o 20% wyższą niż seria podstawowa.
Nazwy Ultra White 4 200 K i Xenon Blue nie powinny wprowadzać w błąd – to już żarówki halogenowe. Tylko seria Xenon Blue ma ładny niebieski kolor „a la ksenon”, a Ultra White 4 200 K zapewnia jasną, białą temperaturę światła do 4200 kelwinów i świeci o 30% jaśniej niż standardowe halogeny.
Standardowa seria lamp halogenowych firmy Bosch nosi nazwę Pure Light. Można to przetłumaczyć jako „czyste światło”. Jest to uniwersalny program ze wszystkimi zwykłymi lampami.
Istnieje osobna seria lamp o bardzo długiej żywotności – Longlife Daytime. Wytrzymują trzy razy dłużej i nadają się do pojazdów o dużym przebiegu.
Seria Gigalight Plus 120, Plus 90, Plus 50, Plus 30 obiecuje jaśniejsze światło - 30, 50, 90 lub 120% w porównaniu do standardowych lamp, w zależności od modelu.
Oraz najnowsza linia lamp halogenowych – Bosch ECO. To 25 niedrogich lamp do najpopularniejszych samochodów na świecie. Bosch nie ukrywa, że są to niedrogie lampy, którymi firma chce konkurować z tanimi azjatyckimi odpowiednikami.
Wszystkie inne dodatkowe lampy Bosch są dostępne w trzech liniach: Pure Light, Longlife Daytime i Xenon Blue. Podstawowe cechy są takie same jak w przypadku reflektorów z tej samej serii.
Na szczególną uwagę zasługują zestawy żarówek Bosch - wygodne rozwiązanie do szybkiego rozwiązywania nieoczekiwanych problemów. Taki zestaw należy zawsze trzymać w garażu, lub w bagażniku wybierając się w podróż, aby samemu szybko rozwiązać wszelkie kłopoty.
Kto wie, może gdyby nie Bosch, zapłon w aucie działałby na innej zasadzie. Ale Robert Bosch i jego inżynierowie wynaleźli pierwszą świecę zapłonową do iskrownika w 1902 roku i tak to się zaczęło – dziś Bosch jest jednym z wiodących światowych producentów świec zapłonowych, który rocznie produkuje ponad 350 milionów sztuk tego produktu.
Do produkcji świec firma używa tylko najlepszych materiałów. W celu zwalczania korozji obudowa jest wykonana z metalu domieszkowanego niklem. Bosch nazywa ceramikę KM41 „doskonałą”, a technologia okrągłego spawania laserowego zapewnia niezawodne mocowanie elektrod nawet z metali szlachetnych.
Podstawowa seria świec zapłonowych nosiła kiedyś nazwę Bosch Super, ale od 2014 roku firma zrezygnowała z tej nazwy i na opakowaniu widnieje po prostu Bosch. To samo stało się z serią Super Plus, której nazwa została zmieniona na „Bosch Yttrium Candles”. Różnica polega na zastosowaniu itru w elektrodzie centralnej i spiczastym kształcie elektrody bocznej. Są to świece zapłonowe do większości nowoczesnych samochodów.
Świece z wykorzystaniem metali szlachetnych mają kilka nazw Bosch Platinum, Bosch Double Platinum, Bosch Platinum Iridium. Różnią się obecnością metali szlachetnych i ich ilością, stosowany w elektrodzie centralnej i bocznej. W Platinum platynę stosuje się tylko na elektrodę środkową, w Double Platinum wkładki platynowe są również przylutowane do elektrody bocznej, a w Platinum Iridium zastosowano stop platynowo-irydowy. Seria nadaje się do samochodów z nowoczesnymi, wysokowydajnymi silnikami.
Producent w osobnej linii wybrał świece Bosch Super 4. Ich główną cechą są 4 boczne elektrody chromowo-niklowe. Świece zapłonowe zapewniają większą moc silnika i obiecują samooczyszczanie się z sadzy. Co ciekawe, są dostępne nawet dla starszych silników.
Istnieje również seria Bosch Silver do samochodów sportowych - wyłącznie do zawodów.
Nawiasem mówiąc, we wszystkich podstawowych liniach znajdują się świece dostosowane do wymagań silników wyposażonych w HBO. Czasami posiadają odpowiednie oznaczenie Gaz lub LPG, ale do ich wyboru lepiej jest zaangażować specjalistów 2407.pl.
Klocki do hamulców tarczowych są dostępne w firmie Bosch do dostaw do przenośników producentów samochodów, a także na rynek wtórny. W zależności od wymagań i możliwości silnika i układu hamulcowego stosuje się do 170 wariantów mieszanki ciernej. A doświadczenie w dostawach przenośnikowych pozwala zagwarantować niezawodną pracę bloków.
Tarcze hamulcowe produkowane są we własnych fabrykach w Niemczech i Chinach – rocznie produkuje się 30 milionów sztuk. Dzięki doświadczeniu w odlewaniu i ścisłej selekcji surowców Bosch jest w stanie produkować tarcze o minimalnych tolerancjach i wysokiej przewodności cieplnej. Zapewniają wygodne i skuteczne hamowanie przy odpowiednio długim noszeniu.
Firma produkuje również zaciski do hamulców tarczowych, które są dostępne m.in. w ramach programu Bosch Exchange (części zamienne są regenerowane przez Bosch i sprzedawane średnio o 30% taniej).
Bosch produkuje wszystkie niezbędne komponenty do hamulców bębnowych: klocki bębnowe, bębny hamulcowe i cylindry hamulcowe. Wszystko, co napisaliśmy dla klocków i tarcz hamulcowych, jest prawdziwe dla tego produktu. Nawiasem mówiąc, do hamulców bębnowych dostępne są wygodne zestawy Pro (dwa cylindry, klocki i mocowanie) i Super Pro (ten sam + blok regulacji i klocki są już zebrane).
Jako kompleksowy projektant i producent układów hamulcowych Bosch produkuje wszystkie niezbędne komponenty. Na przykład przewody hamulcowe i linka hamulca (hamulec ręczny). Lub siłowniki: siłowniki główne, siłowniki hamulców, regulatory siły hamowania oraz siłowniki główne i podrzędne sprzęgła. Oddzielna jednostka asortymentu - elementy układów elektronicznych takich jak ABS, ESP, ASR. Ale dobrze, że te części rzadko się psują - z wyjątkiem węży i kabli, które czasem trzeba wymienić.
Oferta Bosch obejmuje również płyny hamulcowe DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 oraz smary do montażu układów hamulcowych Bosch SuperFit.
Asortyment tej grupy jest również standardowy i obejmuje wszystkie opcje: paski rozrządu i paski klinowe.
Do produkcji pasków rozrządu stosowany jest wysokonasycony nitryl (HSN), który zapewnia wysoką odporność na rozerwanie i zmniejsza zużycie. Zęby pasa posiadają powłokę poliamidową, która je chroni.
Jeśli chodzi o paski klinowe i paski klinowe, Bosch produkuje ponad 1000 modeli w 90% wszystkich samochodów. Specjalna konstrukcja zapewnia niskie zużycie - producent oferuje wymianę pasków co 120 000 kilometrów.
Oferta Bosch obejmuje również zestawy do konserwacji układu rozrządu. Dostępne są zestawy pasek i rolki lub wariant z paskiem, rolkami i pompą wody w przypadku konieczności wymiany również „pompy”.
Pierwsza elektryczna pompa paliwa została również wynaleziona przez firmę Bosch - weszła do produkcji seryjnej wraz z pierwszym na świecie elektronicznym systemem wtrysku benzyny Jetronic w 1967 roku.
Urządzenia te mają wydajność przy napięciu znamionowym od 60 do 200 litrów na godzinę. Ale o wiele ważniejszy jest fakt, że elektryczna pompa paliwa Bosch może wytworzyć ciśnienie w układzie, nawet gdy napięcie wynosi tylko 60% nominalnego. Jest to najbardziej niezbędna cecha start-upu w zimnych porach roku. Niezawodność tych produktów potwierdza fakt, że elektryczne pompy paliwa Bosch są montowane w samochodach BMW, Mercedes, Volvo, Ford, Opel i innych.
Przewody wysokiego napięcia Bosch dzielą się na dwa typy. Silicone-Power to produkt do maszyn z przewodami rezystancyjnymi wysokiego napięcia w oryginale. Wewnętrzny przewodnik w nich wykonany jest z włókna szklanego nasyconego węglem. Silikon-Miedź to produkt do maszyn, których oryginalne przewody wykonane są z żyły miedzianej. Druty Bosch posiadają wyłącznie oplot silikonowy, co gwarantuje im doskonałą odporność na zmiany temperatury i wysoką wilgotność.
Rozdzielacze zapłonu, znane również jako amortyzatory, są również dostępne dla starszych samochodów.
W tej kategorii asortyment Bosch składa się z trzech linii świec zapłonowych.
Duraterm to produkt z zamkniętym elementem grzejnym. Opatentowany zintegrowany system podgrzewa świecę zapłonową w zaledwie 4 sekundy, a żar resztkowy pojawia się w ciągu 3 minut. Pozwalają zredukować szkodliwe emisje o 40%.
Duraterm High Speed ma metalową grzałkę rurową. Ich cechą jest niskonapięciowa konstrukcja i mniejsze zużycie energii – pracują przy napięciu znamionowym 4,4 lub 5 V. Nagrzewają się w 3 sekundy, ciepło resztkowe – do 6 minut.
Świece zapłonowe DuraSpeed są preferowane przez producentów samochodów na linii montażowej. Prawdopodobnie dlatego, że te rurkowe świece zapłonowe nagrzewają się do 1300 ° C w zaledwie 2 sekundy i mogą to zrobić nawet wtedy, gdy na zewnątrz jest bardzo zimno, przy napięciu znamionowym od 7 do 11 V.
To spora grupa części zamiennych Bosch, które rzadko zawodzą, ale mogą być nadal potrzebne właścicielowi samochodu.
Oświetlenie: światła dodatkowe i przeciwmgielne oraz migacze.
Parktronic
Silniki elektryczne: silniki wycieraczek, wentylatory silnika
Elektronika i podzespoły: przekaźniki, czujniki, złącza
Białystok • Bielsko-Biała • Bydgoszcz • Bytom • Chorzów • Częstochowa • Dąbrowa Górnicza • Elbląg • Gdańsk • Gdynia • Gliwice • Gorzów Wielkopolski • Grudziądz • Inowrocław • Jastrzębie-Zdrój • Jaworzno • Jelenia Góra • Kalisz • Katowice • Kielce • Konin • Koszalin • Kraków • Legnica • Łódź • Lublin • Nowy Sącz • Olsztyn • Opole • Piotrków Trybunalski • Płock • Poznań • Radom • Radomsko • Ruda Śląska • Rybnik • Rzeszów • Siedlce • Słupsk • Sosnowiec • Szczecin • Tarnów • Toruń • Tychy • Wałbrzych • Warszawa • Włocławek • Wrocław • Zabrze • Zielona Góra i inne.