Historia koncernu Volkswagen rozpoczęła się w niemieckim Wolfsburgu w 1934 roku. Ferdinand Porsche jest znanym niemieckim projektantem i inżynierem (założycielem światowej sławy niemieckiej firmy motoryzacyjnej Porsche AG), który poświęcił 4 lata swojego życia na stworzenie pierwszego „samochodu ludowego” („volk” - ludzie, „wagen” - samochód, niemiecki) , stał u początków przyszłej legendy światowego przemysłu motoryzacyjnego. Już w 1935 roku opracowano Volkswagena VW30, nazywanego Garbusem. Później stała się nazwą samochodu. Po wojnie fabryka w Wolfsburgu znalazła się w brytyjskiej strefie okupacyjnej. W 1945 roku Brytyjczycy zlecili zakładowi wyprodukowanie 20 tys. samochodów. Od 1947 roku Volkswagen zaczął eksportować samochody do innych krajów europejskich. Części samochodowe Volkswagena wraz z samochodami zaczęły być dostarczane do Holandii i innych krajów sąsiednich. Koncern objął realną pozycję lidera w budowaniu systemu kredytowania i sprzedaży samochodów. Teraz, dopiero po klęsce hitleryzmu, słynny „Garbus” stał się prawdziwie ludowym samochodem, powtarzając sukces Forda T w Ameryce. W 1949 roku pojawił się prototyp drugiej legendy Volkswagena, Bulli - mały, ale pojemny i niezawodny, a co najważniejsze - niedrogi i łatwy w utrzymaniu komercyjny minibus. W różnych modyfikacjach „Bull” był produkowany do początku lat 80., a sam słynny „Garbus” - do 1971 r., Kiedy jego produkcję przeniesiono do Meksyku. W latach 70. firma wprowadziła na rynek modele, które na długo stały się kultowe: przednionapędowego Passata, Golfa (1973) i Polo (1975). Każdy wytrzymał kilka dodruków i służył jako podstawa do opracowania nowoczesnych modeli firmy. Dziś sojusz Volskwagen-Audi AG produkuje samochody wszystkich kategorii, od minisamochodów po SUV-y i minibusy marek Volskwagen, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Rolls-Royce, Seat, Skoda.