Po założeniu w 1844 roku, firma przez długi czas handlowała różnymi wyrobami metalowymi. W 1880 r. Ferdinand Bilstein zdał sobie sprawę, że bardziej opłacalna jest produkcja, a następnie sprzedaż, więc zaczął produkować zaostrzone śruby i nakrętki. Przełomem była śruba sprężynowa, która musiała zostać opatentowana w 1921 roku. Nieco później pojawiła się marka Febi, a za nią rozszerzył się asortyment. Następnie firma zaczęła się szybko i sprawnie rozwijać, wchodząc na nowe rynki i rozwijając produkcję coraz większej ilości części, w tym do samochodów ciężarowych.
Pełny asortyment części zamiennych koncernu to 60 000 pozycji. Spośród nich, 37.000 części to produkty Febi. Są to produkty do samochodów osobowych (części silnika, skrzyni biegów i zawieszenia) i ciężarowych (części układu hamulcowego, złącza do przyczep, części kabiny i nadwozia, części do silnika).
Część części zamiennych Febi jest produkowana niezależnie, łącznie z jej główną fabryką w Ennepetal. A część jest zamawiana u wiarygodnych partnerów - na przykład takich renomowanych firm jak Iwis i Stabilus.
Jak każda niemiecka firma, Febi dba o jakość i ceni sobie zaufanie, jakie budzą produkty oznaczone jako "Made in Germany". Własna produkcja i staranna kontrola jakości pozwalają na produkcję części zamiennych, które spełniają wszystkie wymagania producentów samochodów. Poziom części OE jest głównym punktem odniesienia dla Febi. Pomaga w tym doświadczenie z zakresu dostaw do zakładów montażowych samochodów osobowych Mercedes-Benz i ciężarówek DAF.
Firma testuje wszystkie wyprodukowane i zamówione części zamienne, aby zapewnić ich jakość. Testy przeprowadzane są na różnych etapach i różne działy ściśle ze sobą współpracują w tym procesie, ponieważ każdy z nich odgrywa ważną rolę. Badania obejmują kontrole wymiarowe armatury, kontrole materiałowe użytych materiałów oraz próby niszczenia pod kątem jakości produktu.
Bardziej szczegółowe informacje na temat grup produktów zostaną podane w sekcji Części samochodowe Febi.