O firmie
Firma Boge und Sohn KG została założona przez Alfreda Bogeta w 1931 roku w celu produkcji amortyzatorów hydraulicznych. Opracowanie zakończyło się sukcesem i w 1933 r. projekt amortyzatora został opatentowany. Również w 1934 roku firma opanowała produkcję cichych bloków, ale obecnie produkowane są tylko zestawy serwisowe i podpory amortyzatorów. Na przełomie lat 80. i 90. firma Boge przeszła szereg przekształceń i fuzji z firmą Sachs, a następnie przejęcie przez koncern ZF. Dziś pełna oferta Boge składa się z 6000 artykułów. Spośród nich, około 4400 części to amortyzatory. Reszta to zestawy serwisowe (pylniki i zderzaki), a także górne podpory amortyzatorów. Asortyment ten jest odpowiedni dla 95% samochodów działających w Europie. Amortyzatory wózkowe są produkowane w fabrykach w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i USA. Są one zamawiane do montażu na przenośniku taśmowym przez wielu producentów samochodów.
W ofercie Boge znajduje się kilka serii amortyzatorów. Wszystkie amortyzatory są produkowane przy użyciu wielu technologii. Po pierwsze, wszystkie pręty są hartowane indukcyjnie, chromowane i polerowane na mikrowczepnie. Po drugie, uszczelnienie trzpienia ma specjalny kształt, który zmniejsza tarcie i ma dobrą charakterystykę odporności na wysokie temperatury. Po trzecie, wewnątrz amortyzatorów stosowany jest olej, który nie zmienia swojej charakterystyki w zależności od zmian temperatury. Po czwarte, kształt zaworów amortyzacyjnych i użyte materiały zmniejszają zużycie i zapewniają stabilną siłę tłumienia. Seria automatyczna to kopia tych amortyzatorów, które są zainstalowane w Twoim samochodzie na fabrycznym przenośniku. Są one dostępne zarówno w wersji gazowej jak i hydraulicznej (tj. olejowej). Mają one różne wzory, które są niezbędne dla każdego konkretnego modelu samochodu. Zapewniają komfortową jazdę, a przystępna cena czyni je bardzo popularnymi. Amortyzatory hydrauliczne Automatic przeznaczone są dla fanów komfortu i zapewniają niezawodne tłumienie na wszystkich nawierzchniach dróg. Z kolei sprężyny gazowe są bardziej odpowiednie dla wentylatorów prędkościowych i regulacyjnych. Amortyzatory gazowe dostępne są również w wersji dwururowej lub jednorurowej. Seria Turbo ma gadatliwą nazwę. Są to wyłącznie amortyzatory gazowe dla tych właścicieli samochodów, którzy chcą, aby ich samochód był bardziej "naładowany". Mogą być wykonane z dodatkowym kanałem bocznym zmieniającym sztywność, lub w wariancie z bardziej efektywnymi ustawieniami pracy. Mogą to być zarówno rury pojedyncze jak i podwójne. Seria Turbo 24 była wcześniej znana jako Extreme. Seria ta obejmuje amortyzatory, które mogą być montowane w SUV-ach i samochodach sportowych. Można je regulować niezależnie, zmieniając położenie płyty sprężynującej. Można też użyć amortyzatorów z samoregulującym się elementem sprężynowym. Te ostatnie mogą reagować na obciążenie zmieniając swoją własną pozycję.
Mocowanie amortyzatora Boge'a (podstawa amortyzatora) zapewnia trwałość i wydajność, aby wytrzymać ciężar pojazdu i zapewnia niezawodną kontrolę nad podstawą, zapobiegając przenikaniu drgań i hałasu do podwozia. Ta część zapewnia również lepszy kontakt opony z nawierzchnią i skraca drogę hamowania dla maksymalnego bezpieczeństwa. Dzięki zastosowaniu wsporników Boge'a wraz z amortyzatorami można poprawić sterowność, komfort i bezpieczeństwo.
Zestawy serwisowe Boge zapewniają rozszerzoną gamę akcesoriów przygotowujących amortyzator do wyzwań, którym będzie musiał sprostać każdego dnia na drodze. Każdy zestaw serwisowy składa się z odboju i osłony zakrywającej pręt amortyzatora, co zapewnia wyjątkową wydajność i dłuższą żywotność amortyzatora.